Forum Winter Storm Polska Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj

Podróże

PostWysłany: Pią 19:23, 07 Sie 2009 Temat postu:

Hej alla! Z gory przepraszam za brak polskich liter, ale mam tu tylko szwedzkie znaczki... Nie mialam nawet wczesniej czasu zeby cos napisac, teraz jest pierwszy taki moment no to pisze. Swietnie sie bawie, ucze jezyka, wlasciwie to wczoraj rozmawialam z kims po angielsku i brakowalo mi slow, zastepowalam wszystko szwedzkimi, strasznie dziwne uczucie. xD Wyobrazcie sobie, ze jest tu okropnie goraco! Na samej polnocy taki skwar... A ja wzielam w wiekszosci cieple ciuchy, ech. Wczoraj zostalam pogryziona przez komary, sztuk 20. Mam na nie uczulenie wiec wszystko mnie boli, ale i tak jest wesolo. Ludzie z calego swiata, przeswietni, ciagle robimy cos ciekawego. Wlasnie wgrywam kilka zdjec na neta, to podziele sie nimi w odpowiedniej sekcji. Ale naprawde, zyc nie umierac.
A teraz najwazniejsze.
Jutro jade do Finlandii!!! Do Rovaniemi konkretnie na wycieczke, mamy wolny dzien, wiec wypozyczamy samochody i smigamy!!! Nooo i na pewno pewnego dnia wrzuce tu zdjecia z Suomi. Mam nadzieje, ze wszystko wypali i ze nikt juz zdania nie zmieni, bo chyba sie pochlastam jakby cos nie wyszlo, tak sie juz nastawilam na ten wypad. ;] Same ochy i achy. Dobra, teraz do konca zgram zdjecia i zaraz wrzuce. :]

PostWysłany: Śro 9:13, 19 Sie 2009 Temat postu:

Czy ktoś był na Litwie, Łotwie, Estonii i w Finlandii i mógłby mi powiedzieć jakie tam są ceny - porównywalne do tych w Polsce czy wyższe? Zastanawiam się ile pieniędzy mam wziąć.
Ashka
Elf Folk

Dołączył: 13 Maj 2008

PostWysłany: Śro 19:15, 19 Sie 2009 Temat postu:

Kilka zdjęć z wakacji:

PostWysłany: Śro 19:31, 19 Sie 2009 Temat postu:

"Słodki widok" rzeczywiście słodki, choć mordka smutna.
Hotel mieliście elegancki. A masz jakieś zdjęcia wewnątrz?
Ashka
Elf Folk

Dołączył: 13 Maj 2008

PostWysłany: Śro 20:03, 19 Sie 2009 Temat postu:

Niewiele - raczej nie nosiliśmy aparatu a jeśli już to wszystkie zdjęcia jakieś takie chaotyczne. Głównie leniuchowliśmy na leżakach przy jeziorku czytając książki, jeździliśmy na rowerach, rowerach wodnych no i kuchnia zamkowa - po prostu przepyszna. W czasie tych wakacji naprawdę przytyliśmy! Ale trudno było się powstrzymać zwłaszcza podczas staropolskiej uczty jaką urządzono w weekend. Bardzo polecam to miejsce na romantyczny wypad/weekend. Poza tym pierwszy raz byłam na Pomorzu Zachodnim i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Sporo tam zabytkowego budownictwa, szkoda tylko, że 3/4 popada w ruinę i nie widziałam, żeby coś się z tym robiło... Poza tym teren wcale nie jest płaski - szlaki rowerowe mocno dały mi w kość. Kilka słabych zdjęć wnętrz:

Zibi
Wyznawca

Dołączył: 28 Paź 2007

PostWysłany: Śro 20:11, 19 Sie 2009 Temat postu:

edit:

Ostatnio zmieniony przez Zibi dnia Nie 19:30, 29 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy

PostWysłany: Śro 20:26, 19 Sie 2009 Temat postu:

Ja w ten weekend wybieram się na druga już w ostatnim czasie imprezę w klimatach średniowiecznych- Zjazd Wojowników Słowiańskich w Grzybowie koło Wrześni. Tym razem wypadnie taniej niż podróż do Łodzi, bo to zaledwie o 1 h jazdy pociągiem ode mnie.

PostWysłany: Śro 20:40, 19 Sie 2009 Temat postu:

Viento napisał:

Viento, ja moge sie wypowiedziec na temat Finlandii, ktora jest bardzo droga. Ceny niestety kilkakrotnie wyzsze... Wiec musisz wziac dosc duzo pieniedzy jesli chcesz sie tam wybrac. A na Litwie ceny porownywalne do naszych. Smile

PostWysłany: Śro 20:47, 19 Sie 2009 Temat postu:

Na Litwie też drogo. Jak byłam ze dwa lata temu w Wilnie, to ceny były sporawe.

PostWysłany: Czw 8:37, 20 Sie 2009 Temat postu:

Kupiliśmy wyżywienie kupując wycieczkę więc spora część kosztów nam odpada. Wiem, że w Finlandii jest drogo, ale będziemy tam tylko 1 dzień - w Helsinkach.

PostWysłany: Czw 16:57, 20 Sie 2009 Temat postu:

Jak tylko jeden dzien to jeszcze mozna przebolec cenowo. Wink Aczkolwiek muzea tez nie sa za tanie.

A ja wyjezdzam z polnocy juz w sobote i wcale sie z tego nie ciesze... Tu jest tak super, no i tak blisko Finlandii, heh, nawet dwa razy odwiedzilam Suomi podczas mojego pobytu tutaj... Ciezko sie rozstawac z ludzmi, ze wszystkim... Sad Ale zawsze cos sie konczy, cos zaczyna. Ech...

Jak wroce to na pewno powrzucam zdjecia, mam ich naprawde sporo, wiec cos bede musiala wybrac, same perelki. Wink
czestmir
Her Winter Storm

Dołączył: 26 Cze 2007

Skąd: z mieściny

PostWysłany: Czw 23:38, 20 Sie 2009 Temat postu:

Ech, a ja znowu będę musiał zasuwać w robocie Wink . Dostałem delegację z pracy i wyjeżdżam w niedzielę... Najpierw Paryż, potem Bordeaux, potem Saint Tropez i do Rzymu... Powrót przez Alpy i Austrię :D. I jak tu nie kochać swej pracy :D Wyjazd w niedzielę (kurde, do kościoła nie pójdę Wink ). Zrobię fotki to wrzucę.
Cornelia
Little Musician

Dołączył: 14 Maj 2008

PostWysłany: Pią 8:17, 21 Sie 2009 Temat postu:

Hej! Wink
Pozdrowienia ze Słowenii!
Zatrzymaliśmy się tu w drodze do Włoch i w żadnym wypadku ani troszkę nie żałuję, mimo że tak marudziłam Wink Dojazd koszmarny, żółta droga w górę w zapakowanym maksymalnie samochodzie, ale warto było!
Z każdej strony w tej chwili mam góry i to nie byle jakie no bo Alpy to wszyscy wiemy co znaczy Wink
Wczoraj rodzice poszli na spacer i po drodze spytali gospodarza, jak daleko stąd jest Planica, w której odbywają się przecież co roku finały pucharu świata w skokach narcirskich. GPS powiedział nam, że 75 km stąd, więc trochę nastawieni na tą Planicę zrezygnowaliśmy, bo mieliśmy odpocząć przed dalszą podróżą. Ale gospodarz mówi, że cztery kilometry! No to w samochów i heja do Planicy. A tam taka malutka boczna droga (jak tam oni dojeżdżają nią! Shocked ) w dolinie między dwoma górami i jest! Takie to niepozorne, że sobie nie wyobrażacie Wink A pod spodem wielki plac i takie zmasakrowane schodki w górę do wierzy trenerskiej. No to idziemy! Wariaci Wink Doszłam z mamą i siostrą do połowy, bo proszę Was, schodzki pionowo praktycznie w górę, a ja ze swoją nogą jeszcze pobolewającą i lekó nie wzięłam, ale wrażenie z góry, przepiękne!
Dobra, czas spać, rano wstajemy i widzimy górki wczoraj pięnie oświetlone od tyłu zachodem i co? Mamy widok na skocznię! WinkZ tarasu i wyjścia Smile A przynajmniej na sam rozbieg czy jak to tam mówią Wink
Naprawdę jesem pod dużym wrażeniem widoków. A tego klimatu, kiedy siedzę na tarasie, widzę góry, a obok w dole płynie strumyk i szumi.
A teraz czas ruszać dalej! Wink

PostWysłany: Pią 12:01, 21 Sie 2009 Temat postu:

Cudowne masz wakacje, Cornelio! Mam nadzieję, że po powrocie pokażesz nam jakieś fotki.

PostWysłany: Pią 22:00, 21 Sie 2009 Temat postu:

Oj rozjeżdżacie się ludzie po tym naszym światku. A niby to taki kryzys mamy i sromotę :D Ale dobrze, korzystajcie z podróży. Wspomnień Wam nikt nie zabierze. Zdjęcia zdjęciami lecz najważniejsze jest to, co zostanie w pamięci i w sercu.

PostWysłany: Nie 11:28, 23 Sie 2009 Temat postu:

Wczoraj byłem na imprezie historycznej w Grzybowie- była to już druga moja wizyta tam i ponownie było ciekawie. Tak jak rok temu tak i tym razem zaczęło się od tego, że tuż po moim przyjeździe do Wrześni uciekł mi autobus do Grzybowa. Jako, że tym razem nikt z uczestników ani widzów nie oczekiwał na taksówkę i nie było z kim podzielić kosztów podróży, a wydawanie 30 zł odpadało, postanowiłem pochodzić po mieście i poczekać w ten sposób do 13. Trafiłem na całkiem ładny rynek, a kiedy pora odjazdu zaczęła się zbliżać poszedłem na dworzec PKS.

Po przyjeździe pierwszą zmianą jaka rzuciła mi się w oczy było powstające muzeum grodu w formie bramy i palisady. Przed wejściem było trochę straganów z zupełnie nieśredniowiecznym jedzeniem oraz oznakowaniem sponsorów, ale już za bramą atmosfera stała się bardziej historyczna, a teren wokół centralnego placu był obstawiony namiotami wojów i wytwórców. Jak zwykle przy takiej okazji rozpocząłem obchód, podobnie zresztą jak goszczący tam także w zeszłym roku dziennikarz przeprowadzający wywiady z co ciekawszymi postaciami. Zgrzytem była niezbyt udana stylizacja języka owego pana na staropolszczyznę, bo imho facet strasznie się gubił, a jego wypowiedzi, nadmiernie rozbudowane i wystylizowane traciły spójność, a czasami i sens. Co ciekawe, w pewnym momencie pojawiła się też ekipa TVN24 nadająca krótką relację z wydarzenia. Może więc któreś z Was widziało jakieś migawki?

Nadszedł też czas na oczekiwane przeze mnie występy muzyczne. Co prawda w tym roku nie było Starego Olsy, ale miałem okazję posłuchać innej, złożonej niemal wyłącznie z kobiet, białoruskiej grupy- Rosalia- której występ bardzo mi się spodobał. Drugi zespół- pochodzący z Darłowa Zgagafari- zaciekawił mnie przed wszystkim strojem: faceci przebrani w mnisie habity i wokalistka (bez habitu Mr. Green ). Niestety ich repertuar już mnie za bardzo nie zainteresował.

Niektórych uczestników spotykałem już wcześniej- np. barwnie ubraną skaldkę, którą wcześniej miałem okazję zobaczyć (i której mogłem posłuchać) w Wolinie i Łodzi, a także panią sprzedającą ziołowe napary i mydła, od której rok temu z tym samym miejscu kupiłem ziołowe mydełka w saszetkach. Niestety nie udało mi się po roku przerwy spotkać średniowiecznej kucharki, z którą jechałem taksówką na poprzednią imprezę w Grzybowie. Ich namiot był, ale jej zabrakło.

Wróciłem z imprezy z 2 pamiątkami: sprzedawanym przez Towarzystwo Przyjaciół Grodu w Grzybowie kalendarzem na rok 2010 mającym zapewne zasilić konto na budowę skansenu oraz specjalnym wydaniem "Gazety Rycerskiej"- czasopisma o odtwórstwie historycznym, historii i archeologii.

Impreza trwa jeszcze dzisiaj do godziny 18, jednak uznałem, że wszystko co chciałem zobaczyć zobaczyłem już wczoraj.

Zrobiłem trochę zdjęć, niestety mam problemy z Photobucketem, więc tym razem ich nie wstawiam.

Ostatnio zmieniony przez Peter dnia Nie 11:34, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Alexandrine
Zaangażowany

Dołączył: 08 Lut 2007

Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon 10:11, 24 Sie 2009 Temat postu:

Właśnie wczoraj wróciłam z Niemiec. Bylam w Dreźnie, Lipsku, Poczdamie, Berlinie, QuedlinBurgu, Weimarze.
Cameloth
Wyznawca

Dołączył: 31 Paź 2007

Skąd: Jastrzębie-Zdrój

PostWysłany: Pon 10:30, 24 Sie 2009 Temat postu:

Ja w sobotę minioną byłem na turnieju rycerskim w Łęczycy. Była świetna zabawa, walki rycerskie pieszo i na koniach (grupa Honoris z Czech przyjechała na walki konno), pokazy łucznictwa i zespoły grające średniowieczną muzykę, najadłem się chleba ze smalcem (takiego ciepłego z pieca). Na rozpoczęcie turnieju puścili Nightwish - planet hell !!Ehh co tu dużo gadać, polecam obejrzenie lików:
Najlepsze były turnieje konne,ale mało zdjęć mam, z telefonu muszę wrzucić Smile Były walki na kopie, włócznie itp. Smile
Linki są z zeszłych lat,ale program był mniej więcej taki sam Smile

Ostatnio zmieniony przez Cameloth dnia Pon 10:34, 24 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Pon 10:32, 24 Sie 2009 Temat postu:

Cytat:
Ja w sobotę minioną byłem na turnieju rycerskim w Łęczycy.

No nie! Ja w czerwcu sprawdzałam, kiedy jest turniej w Łęczycy to było napisane, że 29-30.8. ARGH! :/

PostWysłany: Pon 18:46, 24 Sie 2009 Temat postu:

Epoka jak widzę nieco późniejsza od tych imprez, na których ja dotychczas byłem. Puszczenie Nightwish to musiała być przyjemna niespodzianka Smile
Po dokładniejszym przestudiowaniu tego linka, który Ci podesłałem, zauważyłem, że za 3 tygodnie jest impreza historyczna w Poznaniu Rock ya

Viento, pojechałaś w końcu na Wolin? Jeśli tak, to podziel się wrażeniami.

Ostatnio zmieniony przez Peter dnia Pon 18:46, 24 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Winter Storm Polska Strona Główna -> Pogaduchy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)